مزایای استفاده از درگاه پرداخت یا کارت به کارت

 مزایای استفاده از درگاه پرداخت یا کارت به کارت

بانک مرکزی راستای مقابله با قمار از جزئیات بخشنامه‌ای رونمایی کرد که در پی آن سقف تعداد مجاز کارت به کارت واریزی برای هر فرد روزانه ۲۰ مرتبه و در ماه ۸۰ عدد است.

براین اساس، هر فرد نهایتا مجاز به انجام ۸۰ تراکنش در طول یک ماه است، لذا این تراکنش‌ها ممکن است طی چهار روز و در هر روز ۲۰ تراکنش انجام و سقف فرد پر شود یا ممکن است طی روزهای بیشتر و تعداد تراکنش کمتر انجام شود. بنابراین محدودیت برای سقف روزانه و سقف ماهانه لحاظ می‌شود که نباید به ترتیب بیش از ۲۰ و ۸۰ شود.

شاید سوالی که برایتان پیش بیاید این باشد که چرا واریز وجه از این طریق، انقدر برای بانک مرکزی مهم بوده و استفاده آن توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط تا حد زیادی متداول شده است.

برای پاسخ به این سوال بهتر است در مورد این روش و درگاه پرداخت برای دریافت پول بیشتر صحبت کنیم.

 

کسب و کارها به طرق مختلفی از مشتریانشان پول دریافت می کنند. بسته به توافق میان گیرنده و واریز کننده پول، روش هایی مانند پرداخت نقدی، واریز به حساب، شبا، کارت به کارت و… استفاده شود.

 

اما روشی که به طور معمول هر فرد ممکن است روزانه از آن برای انتقال پول استفاده کند، کارت به کارت است. عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک، سهولت در انجام، در دسترس بودن ATM و پلتفرم های ارائه دهنده کارت به کارت می توانند مهمترین دلایل استفاده زیاد ما از این روش برای انتقال پول باشد.

بیشتر بخوانید:  ۹ روش کاربردی بهبود تجربه خرید آنلاین

 

اما این روش ریسک هایی که برای انتقال وجه متوجه شما و واریز کننده می‌کند.

 

ریسک ها و مشکلات کارت به کارت

هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به توضیح برخی از مهمترین این موارد خواهیم پرداخت.

 

رسیدهای جعلی

یکی از دغدغه هایی که صاحبان کسب و کار دارند، این است که عکسی که واریز کننده برای اثبات پرداخت خود به آنها می دهد، جعلی است یا خیر. تشخیص این موضوع می تواند سخت باشد. خصوصا زمانی که شما وقت کافی برای چک کردن کامل عکس نداشته باشید و بخواهید تنها به مبلغ و نام دریافت کننده دقت کنید.

 

مشکلات پیگیری، تطبیق و حسابداری

تصور کنید چندین نفر از یک کالا خرید می کنند و برای شما پول واریز می کنند. از آنجا که درپیامک های بانکی شما نام واریز کننده وجود ندارد، شما و تیم پشتیبانی‌تان باید تمامی فیش های ارسالی را یک به یک تطبیق دهید. این موضوع در مواردی می تواند زمان زیادی از شما بگیرد و احتمال اشتباه را بالا ببرد.

 

احتمال لو رفتن اطلاعات بانکی

شاید امروزه کمتر پیش بیاید که شما از فردی شماره کارت بخواهید و او عکس از کل کارت خود بگیرد و برای شما ارسال کند. اما همچنان این اتفاق رخ می دهد. در ارسال شماره، نباید از کل کارت بانکی عکس بگیرید و آن را برای افراد متعددی ارسال کنید. چرا که اطلاعات مهمی از قبیل تاریخ انقضا و کد cvv2 نیز ارسال می شود و همین امر، امنیت حساب شما را پایین می آورد.

بیشتر بخوانید:  آموزش عضویت در سپال

 

محدودیت های موجود در سمت پرداخت کننده و دریافت کننده

در جدول زیر، با توجه به بخشنامه ی جدید بانک مرکزی،  به محدودیت های کارت به کارت در سمت پرداخت کننده و دریافت کننده قابل مشاهده است:

 

محدودیت کارت به کارت

 

 

استفاده از درگاه پرداخت اختصاصی برای دریافت پول

 

شرکت های پرداختیار، شرکت هایی هستند که با ارائه درگاه پرداخت اختصاصی به کاربران خود، می توانند از بروز مشکلات فوق جلوگیری نمایند. این پرداختیارها مورد تایید بانک مرکزی و شاپرک هستند و طبق چارچوب آنها فعالیت می کنند.

برخی از ویزگی های تمامی آنها به واسطه قوانین شاپرک یکسان است که به آنها خواهیم پرداخت.

 

القای حس اطمینان به مشتریان

از آنجا که تمامی تراکنش های صورت گرفته توسط پرداختیارها قابل پیگیری است، مشتریان شما می توانند خیالشان از بابت تحویل کالا یا خدمتی که خریداری نموده است، راحت باشد و با اطمینان خاطر، از شما خرید کند. توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست تا اطلاعات حساب شخصی خود را در اختیار کاربران قرار دهید. بلکه مشتری با ورود به درگاه پرداخت، اطلاعات بیزینس شما را می بیند نه اطلاعات شخص شما را. و همین می تواند به نوعی به مشتری القا کند که با یک بیزینس طرف است، نه شخص.

 

چرا از خدمات درگاه پرداخت سپال برای دریافت پول استفاده کنیم؟

مطالب ذکر شده درمورد پرداختیار سپال نیز صادق است. سپال به عنوان پرداختیار رسمی بانک مرکزی، با ارائه درگاه پرداخت به کسب و کارها، روزانه میزبان چندین هزار تراکنش در شبکه بانکی کشور است.

بیشتر بخوانید:  درگاه پرداخت شخصی

 

در ادامه به دلایل استفاده از درگاه پرداخت سپال برای دریافت پول به جای روش فوق اشاره خواهیم کرد.

 

لینک به جای شماره کارت

از جمله سرویس های مورد استفاده صاحبان کسب و کارهای خرد و متوسط، سرویس لینکی سپال است. شما با استفاده از این سرویس، می توانید بدون نیاز به داشتن سایت، لینک پرداخت برای محصولات و خدماتتان از سپال دریافت کنید و آن را در شبکه های اجتماعی و با افراد مد نظر خود قرار دهید تا از شما خرید کنند.

 

محدودیت ها را دور بزنید

مشتریان شما می توانند با لینک پرداخت سپال، تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر تراکنش به شما بپردازند. توجه داشته باشید که هیچ گونه محدودیتی درمورد تعداد دفعات مجاز برای خرید و پرداخت از طریق پرداختیار سپال وجود ندارد.

 

امنیت را بالا ببرید

دیگر نیازی نیست اطلاعات حساب و عکس کارت خود را برای دیگران بفرستید. مشتریان شما می توانند تنها با یک کلیک بر روی لینک پرداخت، به درگاه های پرداخت مورد تایید شاپرک متصل شده و خریدی سریع و مطمئن تر را تجربه کنند.

سپال با اطلاع رسانی از طریق نوتیفیکیشن  ایمیل و پیامک پس از هر پرداخت موفق، شما را در سامان دهی به دریافتی هایتان یاری می نماید.

 

با یک تیر چند نشان بزنید

شما علاوه بر دریافت خدمات فوق، می توانید از دیگر خدمات سپال از قبیل فاکتور پرداخت و فروشگاه اختصاصی به طور گاملا رایگان بهره مند شوید.

گزارش های دقیق نموداری از میزان فروش شما، امکان مقایسه آمار و داده هایتان به کمک فیلتر، پشتیبانی قوی و راهکارهای متفاوت برای افزایش فروش بیزینس‌تان، همه و همه شما را در جنبه دریافت هر چه بهتر پول یاری می نماید.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *