بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد

 بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد

بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد

راه اندازی کسب و کار اینترنتی جذاب است و همه‌ی ما دوست داریم کسب و کار خودمان را داشته باشیم و به دنبال بهترین ایده ها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستیم اما شروع یک کسب و کار جدید به همان اندازه که در ابتدا جذاب است چالش های زیادی نیز دارد.

در حقیقت شروع یک کسب و کار جدید و راه اندازی فروشگاه اینترنتی از هر نوعی نیازمند کار سخت و تلاش بسیار است. آنلاین بودن یک کسب و کار ابزار قدرتمندی برای بیشتر دیدن شدن در سرتاسر دنیا است. دیده شدن در دنیای آنلاین راحت است اما پیدا کردن مشتری درست نیازمند تلاش است. افراد زیادی تبدیل به کارآفرین شده اند و ایده های زیادی را اجزا کرده اند؛ شما هم می‌توانید.

پیدا کردن بهترین ایده برای راه اندازی کسب و کار متناسب با زندگی و شرایط هر فرد کار راحتی نیست. به همین دلیل در این مطلب تعدادی از بهترین و ساده ترین ایده ها را دسته بندی کردیم تا علاوه بر آشنایی با ایده های جذاب و قابل اجرا بتوانید به درستی به دنبال ایده مناسب خود بگردید.

 

۶ ایده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین بدون سرمایه

ایده های زیادی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی جدید وجود دارد که در ادامه ۶ مورد از بهترین ایده ها که به سرمایه اولیه نیاز ندارند را با ذکر دلیل بررسی می‌کنیم.

  1. فروشگاه dropshipping
  2. فروش آنلاین هنر و مهارت
  3. نویسنده ، طراح یا توسعه دهنده مستقل (فریلنسر)
  4. برگزاری دوره آنلاین
  5. راه اندازی وبلاگ
  6. طراحی سایت و اپلیکیشن

 

  1. فروشگاه dropshipping

همانطور که در بلاگ انواع مدل‌های درآمدی کسب‌وکارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک بیان کردیم یکی از ساده ترین روش‌های کسب درآمد و راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از مدل دراپ شیپینگ است. این مدل علاوه بر ریسک بسیار کم، نیازی به محل نگهداری و انبار برای کالا و محصولات ندارد.

بیشتر بخوانید:  جذب مشتری و افزایش فروش سایت فروشگاه اینترنتی

در این مدل فروشگاه‌های آنلاین با عمده فروشی ها قرارداد می‌بندند و محصولات آنها را به قیمت عمده خریداری می‌کنند و سپس لیستی از محصولات را بر روی سایت خود قرار می‌دهند اما محصولات را در انبار خود نگه نمی‌دارند. هنگامیکه مشتریان محصولات را به قیمت خرده فروشی خریداری می‌کنند؛ فروشگاه آنلاین درخواست ارسال کالا را برای عمده فروشی طرف قرارداد خود می‌فرستد و کالاها مستقیم برای مشتریان ارسال می‌شود.

مهمترین نکته در فروشگاه های اینترنتی که از این روش استفاده می‌کنند عدم تولید محصول جدید و عدم نیاز به بررسی و یافتن بازار و مشتری برای محصول است. ای دسته از فروشگا‌های اینترنتی محصولات از پیش تولید شده که بازار خرید و فروش آنها وجود دارد را ارائه می‌دهند بنابراین نسبت به ارائه خدمت یا محصول جدید ریسک کمتری دارد.

 

چرا دراپ شیپینگ ایده خوبی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است؟
  • در این مدل نیازی به اجاره انبار برای نگهداری موجودی کالاها نیست.
  • بسته بندی محصولات، مدیریت ارسال سفارشات بر عهده صاحب اولیه محصولات است بنابراین بخش زیادی از مشکلات شروع یک کسب‌وکار کاهش می‌یابد.
  • عدم نیاز به محل ثابت و انبار با توجه به آنلاین بودن کسب و کار و عدم نگهداری کالاها باعث می‌شود بتوانید کسب‌وکار خود را از هرجایی مدیریت کنید: خانه، کافه یا حتی یک کشور دیگر.

اگر ایده‌ای برای انتخاب محصول مناسب برای فروش در فروشگاه آنلاین خود ندارید پیشنهاد می‌کنیم بلاگ ” بهترین محصولات برای فروش در فروشگاه اینترنتی ” را مطالعه کنید.

  1. فروش آنلاین هنر و مهارت

اگر در نقاشی، موسیقی و یا هر زمینه دیگری مهارت دارید به راحتی می‌توانید با استفاده از هنر و مهارت خود کسب درآمد کنید. فقط باید یک وب سایت جذاب طراحی کنید و کار خود را برای ارائه و فروش بر روی سایت قرار دهید.

خودتان را محدود نکنید و مهارت خود را به صورت فیزیکی و دیجیتال بفروشید. تابلوهای زیبا که قابل لمس هستند و نسخه های دیجیتال با جزئیات جذاب، هر دو برای دسته ای از افراد جذاب هستند.

  • هنر شما در خانه، محل کار و … نصب می‌شود و یا در تلفن همراه افراد دیده یا شنیده می‌شود بنابراین بخشی از زندگی آنها می‌شوید.
  • با راه اندازی فروشگاه اینترنتی بستری برای نمایش دادن کارهای خود ایجاد می‌کنید که هر روز تعداد بازدیدکننده های بیشتری جذب می‌کند.
  • خلق هنر فقط سرگرمی نیست. به عنوان یک هنرمند راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش چیزی که به آن علاقه دارید فرصت مناسبی برای تبدیل کردن چیزی که به آن علاقه و اشتیاق دارید به منبع درآمد است.
بیشتر بخوانید:  مزایای استفاده از درگاه پرداخت یا کارت به کارت

  1. نویسنده ، طراح یا توسعه دهنده مستقل (فریلنسر)

بسیاری از مشاغل مانند نویسندگی، برنامه نویسی، طراحی سایت، گرافیست و … نیازی به حضور فیزیکی ندارند بنابراین اگر در یکی از دسته مشاغل مهارت دارید به راحتی می‌توانید پروژهای مناسب خودتان را دریافت و به راحتی کسب درآمد کنید. نکته قابل توجه در این مدل از همکاری با کسب‌وکارها عدم محدودیت زمان و مکان است. در هر کجا که باشید می‌توانید پروژه دریافت کنید.

کار کردن به صورت آزاد یا فریلنسر به معنای از دست دادن زمان آزاد و یا محدود شدن به یک پروژه در چند ماه نیست، شما به راحتی می‌توانید پروژه های دلخواه خود را در زمان دلخواهتان قبول کنید.

برای دریافت پروژه می‌توانید از پلتفرم های کاریابی مخصوص فریلنسر ها استفاده کنید.

  • فقط پروژه‌های دلخواه خود را قبول و زمان بندی مناسب خود را برای انجام کار انتخاب می‌کنید.
  • فریلنسرها باتوجه به مهارت و علاقه خود پروژه انتخاب می‌کنند بنابراین از علابق خود در زمان دلخواه خود کسب درآمد می‌کنند.
  • برای افرادی که تجربه کاری ندارند فرصت مناسبی است تا با کار کردن در زمینه مورد علاقه خود بتوانند مهارت کسب کنند و رزومه مناسبی ایجاد کنند.
  1. برگزاری دوره آنلاین

یکی از ساده ترین راه ها برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی آموزش موضوعاتی است که در آنها مهارت دارید. برای آموزش موضوعاتی که به آنها علاقه و در بیان آنها مهارت دارید فیلم‌های آموزشی آماده کنید و بر روی وب سایت خود قرار دهید.

درحال حاضر موضوعاتی مانند بازاریابی دیجیتال، سئو، برنامه نویسی و طراحی بسیار پرطرفدار هستند. البته این موضوعات تنها موضوعات موجود نیستند و ممکن است موضوع مورد علاقه شما آموزش آشپزی باشد.

بیشتر بخوانید:  ۹ روش کاربردی بهبود تجربه خرید آنلاین

برای جذب علاقه مندان به یادگیری و آشنا شدن با سبک تدریس شما بهتر است چند ویدئو ابتدایی را به صورت رایگان بر روی سایت قرار دهید و سپس برای مشاهده سایر ویدئوها هزینه دریافت کنید.

برای ساخت یک ویدئو آموزشی مناسب باید زمان صرف کنید اما پس از ساخت یک مجموعه ویدئو آموزشی کامل برای آموزش یک مبحث و ثبت نام مداوم افراد برای خرید آن دوره به راحتی می‌توانید یک جریان درآمدی ثابت ایجاد کنید.

علاوه بر ساخت دوره آموزشی آنلاین، نوشتن کتاب در رابطه با مهارت‌ها و … نیز ‌می‌تواند روش خوبی برای کسب درآمد باشد.

  • ساخت یک دوره آنلاین چند روز یا چند هفته باتوجه به موضوع دوره زمان لازم دارد اما یک دوره خوب به راحتی ماه‌ها می‌تواند برای شما درآمد ایجاد کند.
  • آموزش چیزی که در آن مهارت دارید بسیار راحت است. بر روی آموزش موضوعاتی تمرکز کنید که آنها را به خوبی بلدید و تجربه انجام دادن آنها را دارید.
  • آموزش دادن به افراد علاوه بر ایجاد درآمد برای شما حس رضایتی نیز از بابت کمک به رشد افراد نیز ایجاد می‌کند.
  1. راه اندازی وبلاگ

وبلاگ نویسی در ابتدا به عنوان مجله مجازی استفاده می‌شد اما امروزه به روشی برای بازاریابی و کسب درآمد تبدیل شده است.

یک سایت شخصی یا وبلاگ پربازدید به راحتی می‌توانند با دریافت تبلیغات و یا معرفی و فروش محصولات و … کسب درآمد کند.

کلید موفقیت در کسب درآمد از وبلاگ نویسی جذب مخاطب وفادار و درگیر است. شما به مخاطبانی نیاز دارید که به شما اعتماد کنند، شما را دنبال کنند و از معرفی ها و نوشته های شما استقبال کنند.

  • بلا‌گ‌ها دارای قابلیت رشد نامحدود هستند. به راحتی می‌توانید موضوعات متنوع و گسترده ای را پوشش دهید.
  • یک وبلاگ تا زمانی که آن را حذف نکنید در فضای اینترنت زندگی می‌کند. کسب درآمد و جذب بازدید کننده برای وبلاگ یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما پس از جذب مخاطب دوام زیادی دارد.
  • با نوشتن به صورت روزمره به راحتی مهارت های ارتباطی خود را تقویت می‌کنید.
  1. طراحی سایت و اپلیکیشن

اگر به تکنولوژی و برنامه نویسی علاقه داری به راحتی می‌توانید با طراحی سایت و اپلیکیشن درآمد خوبی کسب کسب کنید. تعداد آموزش‌های موجود برای یادگیری برنامه نویسی یسیار متنوع و گسترده و در حال افزایش است بنابراین به راحتی می‌توانید با یادگیری تکنولوژی های روز کسب درآمد کنید.

  • تکنولوژی در حال رشد است و در هرکجا که باشید به راحتی می‌توانید بدون سرمایه کسب درآمد اینترنتی کنید.
  • آموزش‌های موجود برای یادگیری بسیار زیاد است.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *