۹ روش کاربردی بهبود تجربه خرید آنلاین

 ۹ روش کاربردی بهبود تجربه خرید آنلاین

۹ روش افزایش رضایت مشتریان و بهبود تجربه خرید آنلاین

فروشگاه های اینترنتی و سایت های مبتنی بر تجارت الکترونیک اغلب بر روی مراحل خرید و مراحل تبدیل بازدیدکننده ها به مشتری تمرکز می‌کنند. تلاش برای بهبود مراحل خرید، بهبود کالا و خدمات، جذب بازدید کننده بیشتر و تمامی سایر روش‌های متداول برای بهبود و افزایش رضایت مشتریان و تجربه خرید اینترنتی (آنلاین)، همگی روش‌های تایید شده و موثری هستند اما نکات ارزشمند و روش‌های مهم و ساده تری نیز برای جذب مشتریان و افزایش رضایت و بهبود تجربه آنها از خرید اینترنتی وجود دارند که به دلیل ساده بودن بیشتر اوقات به آنها توجه نمی‌شود.

در ادامه تعدادی از نکات مهم برای افزایش رضایت کاربران از خرید اینترنتی و بهبود تجربه خرید آنلاین را معرفی ‌می‌کنیم.

 

  1. خوانایی و واضح بودن

توجه به خوانایی متون، کیفیت تصاویر، مرتب و حرفه‌ای بودن المان‌ها به راحتی می‌تواند حرفه‌ای بودن کسب‌وکار خود را نشان دهید و علاوه بر ترغیب مشتری به خرید، تجربه خرید خوبی را ایجاد کنید تا مشتریان مجددا برای خرید به سایت شما سر بزنند و فروشگاه اینترنتی شما را به دیگران نیز معرفی کنند.

به جزئیات توجه کنید و سعی کنید از همه نظر بهترین باشید.

بیشتر بخوانید:  جذب مشتری در اینستاگرام

 

  1. بهینه سازی سایت برای موبایل

امروزه با ظهور تلفن‌های هوشمند با امکانات متنوع، بسیاری از افراد به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ برای خرید های اینترنتی و بازدید از سایت ها از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند بنابراین با بهینه سازی سایت برای موبایل به راحتی می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان قبلی را نیز تبدیل به مشتریان وفادار کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل بسیار ضروری و مهم و یکی از ساده ترین روش‌ ها برای بهبود رضایت مشتریان و افزایش تجربه خرید اینترنتی است زیرا به دلیل سادگی کار کردن با تلفن‌های همراه تعداد بازدیدهای زیادی را از این طریق خواهید داشت.

 

  1. نشان دادن رضایت مشتریان

طبق بررسی‌های انجام شده اگر یک نفر از کالا یا خدمات شما تعریف کند سایر افراد نیز به راحتی به سایت شما اعتماد می‌کنند و ترغیب به خرید می‌شوند؛ به همین دلیل بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ در بخشی از سایت نظرات و بازخوردهای مشتریان و خریداران قبلی کالا را قرار می‌دهند. از نظر مشتریان بررسی بازخورد افرادی که از محصول استفاده کرده اند بهترین روش برای فهمیدن سودمند بودن یا نبودن محصول است.

 

  1. چت آنلاین روشی برای بهبود تجربه خرید اینترنتی

مشتریان قبل از خرید محصول یا دریافت خدمات جدید سوالات زیادی درباره نوع محصول، پشتیبانی محصول و … دارند و آنلاین بودن پشتبانی برای پاسخگویی سریع به چالش‌های مشتریان یکی از سریعترین روش‌ها برای افزایش رضایت مشتریان و بهبود تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی است.

 

  1. کاهش خطاها و مشکلات سایت

رض کنید برای خرید آنلاین وارد سایت یک فروشگاه اینترنتی شوید و برای استفاده از بخش‌های مختلف سایت با خطاهای گوناگون و نامفهوم رو به رو شوید؛ به این سایت اعتماد می‌کنید یا از سایت دیگری خرید می‌کنید؟!

بیشتر بخوانید:  بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد

مشتریان تا زمانیکه به سایت شما اعتماد نکنند اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمی‌کنند.

 

  1. ارسال رایگان روشی برای بهبود تجربه خرید آنلاین

” ارسال رایگان ” کلمه جادویی که بسیاری از مشتریان را جادو می‌کند. مشتریان ترجیح می‌دهند فقط هزینه کالا خریداری شده را پرداخت کنند و از پرداخت هزینه‌های اضافی پرهیز می‌کنند.

همانطور که در بلاگ ” ۲۰ محرک های روانی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ” ذکر کردیم ارسال رایگان یکی از ۲۰ روشی است که به راحتی می‌تواند فروش سایت شما را افزایش دهد.

 

 

  1. کاربردی بودن سایت

هیچ چیزی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بدتر از شلوغ بودن و مشخص نبودن مسیر رسیدن به هر چیز نیست. مشتریان باید بتوانند به راحتی محصولات، خدمات، اطلاعات محصول، صفحه خرید و سایر صفحات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

کاملا ساده و گویا بیان کنید: چه چیزی میفروشید؟ چگونه باید آن را تهیه کنند؟

به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در زمان و انرژی مشتری، تجربه خوبی به آنها می‌دهید که سبب برگشت و خرید مجدد می‌شود.

 

  1. معرفی درست محصول

به مشتریان نشان دهید محصول از تمامی زوایا به چه صورتی است. تصاویر کامل از محصولات به مشتریان کمک می‌کند تا بهترین محصول مناسب نیاز خود را انتخاب کنند. سعی کنید تصاویر را با بهترین کیفیت بر روی سایت قرار دهید تا بتوانند ریزترین جزئیات را بررسی کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی بهتر محصول توسط مشتریان امکان افزودن تصویر توسط مشتریان قبلی در بخش نظرات است؛ به این ترتیب مشتریان با بررسی بازخورد سایر مشتریان راحت تر تصمیم می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  ۲۰ محرک روانی برای افزایش فروش

 

  1. جستجو در سایت

فراموش نکنید حتما بخش سرچ در محصولات موجود در سایت را با فیلترهای گوناگون در سایت قرار دهید تا مشتریان بدون تلف شدن وقت بتوانند محصول مورد نیاز خود را جستجو و پیدا کنند. طبق تحقیقات انجام شده بسیاری از مشتریان پس از اولین مراجعه به یک سایت جدید بلافاصله محصول مورد نظر خود را جستجو می‌کنند و این روش را سریعترین راه رسیدن به دسته بندی مورد نظرشان در سایت می‌دانند.

 

این ۹ روش به شما کمک می‌کند تا به سادگی بهترین تجربه خرید از فروشگاه اینترنتی را به مشتریان خود بدهید. سعی کنید فرآیند خرید را تاحد ممکن ساده سازی کنید. مشتریان با تجربه خرید خوب بارها و بارها برای خرید مجدد به سایت شما سر میزنند.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *