بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف بیست میلیارد ریال

 بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف بیست میلیارد ریال

بخشودگی جرایم مالیاتی

سازمان امور مالیاتی بخشودگی جرایم مالیاتی تا سقف ۵ میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و ۲۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌های اعلام کرد: اعتبار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/دوره برای مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (5000000000 ریال) و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (20000000000) ریال است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت دهه مبارک فجر و در راستای تکریم مودیان مالیاتی، در بخشنامه ای شرایط و میزان بخشودگی جرایم مالیاتی و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف را به مدیران کل امور مالیاتی تفویض کرد.

سید محمد هادی سبحانیان ، شرایط و میزان اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد.

در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم مالیاتی، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده 191 قانون مالیات‏های مستقیم در موارد زیر به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می گردد:

1. اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/ دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‏جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (5.000.000.000) ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (20.000.000.000) ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره می باشد و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:  مسدود کردن حساب های بانکی برای مالیات

2. بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (1) بند (ب) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیات‏های حل اختلاف مالیاتی پرونده های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (100) درصد.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *