آموزش گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

 آموزش گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

آموزش گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

با توجه به الزام جدید شاپرک درباره تکمیل پرونده مالیاتی، به منظور جلوگیری از «غیرفعال شدن درگاه پرداخت توسط شاپرک»، در صورتی که تابحال نسبت به تکمیل پرونده مالیاتی خود اقدام نکرده‌اید، در اسرع وقت به سامانه مالیاتی مراجعه و نسبت به الصاق پایانه‌های خود اقدام نمایید.

طبق اطلاعیه جدید شاپرک، تمامی ترمینال‌های الصاق نشده به پرونده‌های مالیاتی سه شنبه ۱۰ اسفند ماه ساعت ۲۰ شب مسدود خواهند شد؛ لذا تقاضا داریم در اسرع وقت ترمینال‌ها را به پرونده مالیاتی خود الصاق نمایید.

مراحل گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی

لطفا به ترتیب مراحل زیر اقدام نمائید:

برای تکمیل پرونده مالیاتی، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir/Page/ListPos مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

برای تکمیل پرونده مالیاتی خود، بر روی گزینه «پرونده‌های الکترونیک» کلیک نمایید.

در این صفحه، پرونده‌های فعال شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه «جزئیات پرونده» کلیک کنید. اگر پرونده‌ای در این صفحه مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی نمایید.

 

گزینه «ورود و ویرایش» را انتخاب نمایید.

 

همانطور که در تصویر هم قابل مشاهده است، در حال حاضر وضعیت پرونده در گام سوم یعنی «شروع ثبت نام» است. در این بخش نواقص پرونده به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود. این نواقص را تکمیل نمایید.

 

 

بعد از تکمیل اطلاعات، وضعیت پرونده شما به گام چهارم یعنی «ثبت نام کامل و استفاده از خدمات مالیاتی» تغییر خواهد یافت.

 

نحوه الصاق درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی

بیشتر بخوانید:  آموزش ایجاد فروشگاه اینترنتی

برای الصاق درگاه های پرداخت به پرونده مالیاتی مراحل زیر را دنبال کنید:

روی گزینه «پایانه های فروش» کلیک نمایید.

در این قسمت تمامی درگاه‌های پرداخت اینترنتی و دستگاه‌های کارتخوان به نام شما ثبت شده‌ و باید فرآیند اتصال و الصاق آنها به پرونده مالیاتی را انجام دهید.

برای الصاق درگاه پرداخت مورد نظر خود به پرونده گزینه «الصاق» را انتخاب کنید.

 

نکته مهم: دقت کنید تمامی اطلاعات شامل شماره تماس، آدرس، کدپستی و… باید با اطلاعات وارد شده در «پنل کاربری سپال» یکسان باشد.

علاوه بر این، دقت کنید که شماره موبایل ثبت شده در سامانه مالیاتی و پنل کاربری سپال، حتما باید «به نام شخص دارنده درگاه پرداخت» باشد.

 

1 نظر

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *